Zatrudniając nas oszczędzisz czas, energię i pieniądze.

Jakie są sposoby na odzyskanie utraconego klienta?

Duża konkurencja na rynku produktów i usług, ale również konkretne błędy i zaniedbania przedsiębiorców wpływają na to, że o utratę stałego klienta nietrudno. W jaki sposób poradzić sobie z tą niekorzystną sytuacją? Czy istnieją sposoby, które sprawią, że odbiorca wybaczy nam potknięcia i wróci do nas?

Sposób pierwszy: uświadomić sobie błąd i wdrożyć działania naprawcze

Śledząc profile społecznościowe małych i dużych marek można zaobserwować dwie dominujące tendencje. Pierwszą z nich jest kompletna ignorancja skarg składanych przez klientów. Druga postawa jest znacznie bardziej aktywna i prokonsumencka. W tym przypadku firma – na tyle, na ile potrafi – stara się zażegnać konflikt z klientem i doprowadzić do pomyślnego rozwiązania jego problemu. Która z postaw jest prawidłowa? Nietrudno się domyślić, że zdecydowanie ta druga. Z jednej strony wpływa ona na kształtowanie w świadomości konsumentów wizerunku marki jako życzliwej, sympatycznej i dążącej do zaspokojenia potrzeb swoich odbiorców. Z drugiej zaś ukazuje pracowników firmy jako osoby potrafiące przyznać się do błędu, umiejące przeprosić i wykazujące się dobrymi chęciami jego naprawienia. Takie wyjście z trudnej sytuacji potrafi zupełnie przełamać agresywne podejście klienta i odbudować zaufanie do marki.

Jakie są sposoby na odzyskanie utraconego klienta?

Po drugie: zaproponować intratne warunki współpracy

Przedsiębiorcy, często całkowicie skupieni na pozyskiwaniu nowych klientów i poszerzaniu rynku zbytów swoich produktów i usług, zapominają o swoich stałych i oddanych odbiorcach. Walcząc o zapewnienie jak najlepszych ofert potencjalnym klientom zaniedbują tych, którzy dotychczas byli znaczącym źródłem ich dochodów. To duży błąd, który konkurencja bezlitośnie wykorzysta. Ci, którzy wystawili lojalność swoich odbiorców na próbę, powinni czym prędzej uderzyć się w pierś, a następnie zaproponować podpisanie umowy na nowych, korzystnych dla stałych klientów, zasadach.

Po trzecie: dawać oznaki uznania na co dzień

Dobrym pomysłem na zadbanie o stałych klientów jest obdarowanie fanów marki, od czasu do czasu, kuponami rabatowymi i voucherami. Warto zrobić to szczególnie wówczas, gdy robiący regularne zakupy stały klient od dawna nie dał znaku aktywności. Wtedy tego typu krok może odsunąć klienta od decyzji odejścia i skutecznie przypomnieć mu o nas. Wręczony rabat może być najlepszą formą podziękowania za lojalność względem nas.